Nationalmuseet Fra oldtid til det moderne

Nationalmuseet er Danmarks statslige, kulturhistoriske hovedmuseum og er en institution med ca. 700 medarbejdere.

Nationalmuseet savnede de muligheder, som et moderne service management system tilbyder i dag.

Nationalmuseet valgte Nilex Service Platformen fra Infrasoft, som giver mulighed for en mere personlig, fleksibel og omfattende Help Desk funktion. Platformen understøtter med Help Desk funktionen hele virksomhedens service- og supportprocesser, og giver brugervenlighed og en hurtig sagshåndtering. Faktorer som gør det muligt for Nationalmusset at levere et højt og ensartet serviceniveau til alle ansatte.

”Infrasoft er de første, vi havde ude til en snak. Den måde det blev præsenteret på viste klart det er et ret intuitivt program/system. Det gør, at man hurtigt kan skræddersy det til egne behov. Infrasoft har været gode til at lave de små tilrettelser lynhurtigt, så systemet hurtigt kom op at køre”
– Joachim Cajus Pedersen, System Administrator

Nationalmuseet bruger Nilex til HelpDesk og Asset Management

Nationalmuseets medarbejdere bruger Nilex Service Platformen til flere forskellige ting. Den primære funktion er Help Desk funktionen, hvor medarbejderne melder problemer ind i takt med at de opstår.

”Vores behov er, at brugerne kan nemt kan henvende sig til vores It-support, og opretholde en god kommunikation i sagsforløbet til henvendelsen er afsluttet. 

Og vi bruger systemet til at få overblik over vores Assets i form af computere, telefoner, skærme og andet hardware”, siger Joachim Cajus Pedersen.

Brug af Knowledge Base

Vidensdatabasen bliver brugt til at dokumentere interne processer og systemer. Vidensdatabasen er blevet et samlingspunkt, hvor Nationalmuseets medarbejdere nemt kan søge information.

”Vi bruger den indbyggede vidensdatabase til at samle alt vores information, vejledninger, beskrivelser og manualer. Vidensdatabasen gør det hurtigtere at supportere brugerne, og besvare deres spørgsmål. Det er hurtigt for supporter, at finde en vejledning i knowledge basen, og sende brugeren en vejledning, som brugeren kan følge.” 

– Joachim Cajus Pedersen, System Administrator.

LEARN MORE
UNIK Miljø møde lokale foto

Et godt implementeringsforløb

Selvom det ofte er umuligt at have en fejlfri opstart, – specielt når systemet bliver skræddersyet ned til den mindste detalje – mener Joachim dog, at Nationalmuseet har været tæt på, og grunden til det var samarbejdet med Infrasoft:

“Jeg synes, at implementeringen af systemet gik rigtig godt. Infrasoft var gode til at hjælpe os, og lavede vores tilrettelser hurtigt. Og der var ikke mange restpunkter, der skulle kigges på bagefter. Så det var utroligt positivt”

Nilex system kører, ifølge Joachim, som de gerne vil have det. Han forventer også, at hvis der skulle være ønsker om ændringer senere hen, vil de selv kunne tilpasse systemet fordi systemet er så intuitivt. Joachim siger også:

”Hvis vi ikke selv kan lave vores ændringer i systemet, så tøver vi ikke med at kontakte Infrasoft, da de har bevist gentagne gange, at de har en hurtig og god service.”