Bolignet Aarhus Power up med Power BI

Bolignet-Aarhus er en non-profit forening, som tilbyder tv-, internet- og telefoniaftaler. Non-profit forening betyder, at medlemmerne i foreningen primært er boligafdelinger og kollegier. Bolignet-Aarhus har 24 medarbejdere.

Før Bolignet-Aarhus skiftede over til Nilex i 2018, havde de en ældre løsning.

At implementere Power BI lå allerede i kortene, da Bolignet-Aarhus implementerede NSP. Bolignet-Aarhus havde fra starten, fået sat nogle målepunkter ind i deres NSP, som skulle kunne samarbejde med Power BI. Flemming Egestad, Projekt- og ressourcechef, gav udtryk for, at udover det legale behov for et nyt system var målepunkterne en anden af hovedårsagerne til, de ville have et nyt system.

Connie Vedel, Kundeservicechef, fortæller, at både Flemming og hun selv har været på grundkursus i Power BI. Det var for bedre at kunne forstå det lettere komplicerede program og for at kunne administrere programmet selv. Dog er Connie og Flemming blevet enige om, at det var lidt for ambitiøst – og så var det jo godt, at Infrasoft kunne hjælpe til.

“Vi ville selv skulle bruge 100 gange så lang tid på at løse de opgaver, som Infrasoft har løst for os, og det ville ikke have været lige så godt. Derfor valgte vi at købe det ude i byen.” – Flemming Egestad, Projekt- og ressourcechef

Bolignet-Aarhus gik live med Power BI i februar, 2019.

Samarbejde med Infrasoft

Samarbejdet med Infrasoft var præget af workshops, sparring og rådgivning. Connie udtaler, at workshops for Power BI ikke var lige så omfattende som NSP-workshops. Connie fortæller også, at de er godt tilfredse med Power BI, hvordan det ser ud på deres skærme og hvor nemt det er at gå ind og hente den data, som de skal bruge.

Flemming fortæller, at han føler de blev lyttet til, og at de ting, som der blev bragt op, blev implementeret. Han forklarede, hvordan begge parter sad til workshops og tegnede, hvordan dashboardet skulle se ud, og hvordan de sad spændt og ventede på, at forandringerne kom op på skærmen. Connie bidrager også med:

“Det var en rigtig god sparring fordi konsulenten ikke bare stillede sig på den anden side og sagde: hvad vil I gerne have? Vi sparrede om: det her kunne også være rigtig godt eller men man kunne også gøre det på denne måde. Sådan har det egentlig været gennem hele forløbet, også dengang vi havde opstart med NSP.”

Connie afslutter med at fortælle, hvordan det er hendes første gang at være med til at opstarte et sådant forløb, og hvor udfordrende det havde været.

“Jeg synes godt nok, at det tog meget energi, men der er også kommet et godt produkt ud efterfølgende. Hele forløbet med at få det installeret og det vi fik gennemgået, gjorde også, at vi følte os sikre på, at det her skulle nok blive rigtig godt, når vi kom i luften med det.”

– Connie Vedel, Kundeservicechef