IT Service Management

Centrale funktioner

Vores IT Service Management system tilpasses nemt den enkelte virksomheds support-, drift og servicefunktion; hvad enten det er IT-support, Helpdesk eller Servicedesk.

Ticket Management

Moderne Ticketing software, som hjælper med effektiv sags- og opgavestyring.

Læs mere

Knowledge Base

Kunder og brugere kan selv løse simple problemstillinger med hjælp af vidensartikler

Læs mere

Service Katalog

Vi designer Ledelsesrapporter, Support dashboards og kunderapporter.

Læs mere

Asset & CMDB

Du kan registrere udstyr, samle dokumentation og lave optegnelse over IT-infrastruktur.

Læs mere


RESPONSIV DESIGN

Nilex Service Platform er responsiv design, og den er udviklet med de mest moderne webteknologier.


INTEGRATIONSPLATFORM

Platformen har et moderne REST-API, som giver masser af muligheder for at integrere med andre systemer.


NEMT AT TILPASSE

Nilex er et standardsystem, hvor der er lagt vægt på, at det skal være nemt at administrere og tilpasse sysremet.

ITIL processer

INCIDENT MANAGEMENT

Hvordan supporterer du bedst dine kunder med Service Request og Incidents? Hvordan sørger du for hurtigt at genetablere IT-services efter nedbrud eller forstyrrelser?

CHANGE MANAGEMENT

Hvordan styrer du effektivt forandringer og forretningens ønsker til nye IT-services? Hvordan håndterer du beslutningsprocessen, CAB, dokumentation og risiko?

PROBLEM MANAGEMENT

Få identifikation og løsning af Root-Cause. Få nytte af sammenkædning mellem flere Incident Tickets til en samlende Problem Ticket.

SERVICE LEVEL MANAGEMENT

Sikre dig at alle processer, Operational Level Agreements og underbygning kontrakter er passende ift. de aftalte Service Level mål.

KNOWLEDGE MANAGEMENT

Håndter effektiv information og resourcer. Styr og faciliter viden for at sikre et vidensflow, hvor viden opsamles, deles og skabes i organisationen.

REQUEST FULFILLMENT

Service Kataloget kan forenkle og strukturere bestillingsprocessen. Med et Service Katalog kan medarbejderen selv bestille produkter eller ydelser. 

Hvorfor Nilex Service Platform?

Vores ITSM platform giver større produktivitet hos medarbejdere, og kundeoplevelsen vil blive forbedret. På den måde bidrager vores moderne ITSM Ticketing Tool til at gøre det enkelt at levere et højt og ensartet serviceniveau til alle kunder.

SKANDINAVISK SOFTWARE

Nilex er udviklet i Skandinavien og med et nordisk mindset, hvilket gør, at det passer perfekt til danske virksomheder.

FREMTIDSSIKRET

Nilex er bygget på moderne teknologi og bliver løbende opdateret, så platformen hele tiden er i front med ny teknologi.

INTUITIVT OG ENKELT

Platformen er enkel og intuitiv at anvende. Systemet kræver ikke nærmere introduktion før man kan anvende det.

INTEGRATIONER

Platformen har et moderne REST-API, som giver masser af muligheder for at integrere med andre systemer.

Nilex Service Platform
Cloud abonnement

* Priser er oplyst i danske kroner excl. moms.
Der vil desuden være et månedligt beløb for grundpakken, som varierer alt efter, hvilken version der vælges.

basic

330 dkk

per Agent/mdr.*

Hurtigt i gang og til små penge

  • Cloud
  • Navngivne licenser
  • 10 Sagsformularer
  • Ingen Assets

PRO

495 dkk

per Agent/mdr.*

Til den mere avancerede servicevirksomhed

  • Cloud eller On-premise
  • Navngiven & samtidige licenser
  • 100 Sagsformularer
  • 5.000 Assets

Enterprise

660 dkk

per Agent/mdr.*

Til virksomheden der vil anvende processer

  • Cloud eller On-premise
  • Navngivne & samtidige licenser
  • Ubegrænset Sagsformularer
  • Ubegrænset Assets

Hvad er IT Service Management?

IT Service Management omtales ofte med forkortelsen ITSM og er et begreb, som stammer fra frameworket Information Technology Infrastructure Library (ITIL).

ITSM bruges af en IT-udbyder til at understøtte leverancer af IT-services til egen organisation eller til kunder. ITSM er styret af strategiske overvejelser med henblik på at understøtte forretningens eller kundernes behov bedst muligt.

Med ITIL framework og en proces-styret tilgang kan IT-udbyderen kontinuerligt forbedre sig og sikre stabile og værdiskabende IT-services.

ITSM omfatter at lave design, planlægning, leverance, drift og support af virksomhedens IT-services. Disse IT-services leveres med en kombination af teknik, proces og menneskelige ressourcer (People-Proces-Product).

På det operationelle niveau udføres IT Service Management med hjælp af et ITSM system. Vi har valgt at bruge Nilex Service Platform, som er en moderne webbaseret ITSM løsning.

Nilex ITIL processer itsm

SILVAN benytter Nilex Service Platform

SILVAN er en landsdækkende byggemarkedskæde, som har 44 butikker og en webshop. SILVAN har eksisteret siden 1968 og har omkring 1.300 ansatte.

Lars Christensen, Head of IT, fortalte at grunden til, at de valgte Infrasoft var ”fast track” implementering, som gjorde de kunne komme hurtigt i drift med systemet. Ifølge Lars var Infrasoft også økonomisk attraktiv sammenlignet med de andre løsninger, og Pernille tilføjede, at de mente Infrasoft kunne løfte den opgave, som SILVAN stod med, og understøtte den måde, som de arbejder på i deres support.

SILVANs nye Service Management system gik live i juni 2019.

Læs den fulde kundestory

Nilex Service Platform (NSP)

Nilex er en moderne software platform, som er intuitiv at anvende, scalerbar og nem at tilpasse til din forretnings behov. Vi leverer et standardsystem, som ligger helt i front hvad angår teknologi, integrationsmuligheder og smarte funktioner.