IT Service Management
Centrale funktioner
Vores IT Service Management system tilpasses nemt den enkelte virksomheds support-, drift og servicefunktion; hvad enten det er IT-support, Helpdesk eller Servicedesk.
Ticket Management
Moderne Ticketing software, som hjælper med effektiv sags- og opgavestyring.
Læs mereKnowledge Base
Kunder og brugere kan selv løse simple problemstillinger med hjælp af vidensartikler
Læs mereAsset & CMDB
Du kan registrere udstyr, samle dokumentation og lave optegnelse over IT-infrastruktur.
Læs mere
INTEGRATIONSPLATFORM
Platformen har et moderne REST-API, som giver masser af muligheder for at integrere med andre systemer.
NEMT AT TILPASSE
Nilex er et standardsystem, hvor der er lagt vægt på, at det skal være nemt at administrere og tilpasse sysremet.
ITIL processer
INCIDENT MANAGEMENT
Hvordan supporterer du bedst dine kunder med Service Request og Incidents? Hvordan sørger du for hurtigt at genetablere IT-services efter nedbrud eller forstyrrelser?
CHANGE MANAGEMENT
Hvordan styrer du effektivt forandringer og forretningens ønsker til nye IT-services? Hvordan håndterer du beslutningsprocessen, CAB, dokumentation og risiko?
PROBLEM MANAGEMENT
Få identifikation og løsning af Root-Cause. Få nytte af sammenkædning mellem flere Incident Tickets til en samlende Problem Ticket.
SERVICE LEVEL MANAGEMENT
Sikre dig at alle processer, Operational Level Agreements og underbygning kontrakter er passende ift. de aftalte Service Level mål.
KNOWLEDGE MANAGEMENT
Håndter effektiv information og resourcer. Styr og faciliter viden for at sikre et vidensflow, hvor viden opsamles, deles og skabes i organisationen.
REQUEST FULFILLMENT
Service Kataloget kan forenkle og strukturere bestillingsprocessen. Med et Service Katalog kan medarbejderen selv bestille produkter eller ydelser.
Hvorfor Nilex Service Platform?
Vores ITSM platform giver større produktivitet hos medarbejdere, og kundeoplevelsen vil blive forbedret. På den måde bidrager vores moderne ITSM Ticketing Tool til at gøre det enkelt at levere et højt og ensartet serviceniveau til alle kunder.
SKANDINAVISK SOFTWARE
Nilex er udviklet i Skandinavien og med et nordisk mindset, hvilket gør, at det passer perfekt til danske virksomheder.
FREMTIDSSIKRET
Nilex er bygget på moderne teknologi og bliver løbende opdateret, så platformen hele tiden er i front med ny teknologi.
INTUITIVT OG ENKELT
Platformen er enkel og intuitiv at anvende. Systemet kræver ikke nærmere introduktion før man kan anvende det.
INTEGRATIONER
Platformen har et moderne REST-API, som giver masser af muligheder for at integrere med andre systemer.
Hvad er IT Service Management?
IT Service Management omtales ofte med forkortelsen ITSM og er et begreb, som stammer fra frameworket Information Technology Infrastructure Library (ITIL).
ITSM bruges af en IT-udbyder til at understøtte leverancer af IT-services til egen organisation eller til kunder. ITSM er styret af strategiske overvejelser med henblik på at understøtte forretningens eller kundernes behov bedst muligt.
Med ITIL framework og en proces-styret tilgang kan IT-udbyderen kontinuerligt forbedre sig og sikre stabile og værdiskabende IT-services.
ITSM omfatter at lave design, planlægning, leverance, drift og support af virksomhedens IT-services. Disse IT-services leveres med en kombination af teknik, proces og menneskelige ressourcer (People-Proces-Product).
På det operationelle niveau udføres IT Service Management med hjælp af et ITSM system. Vi har valgt at bruge Nilex Service Platform, som er en moderne webbaseret ITSM løsning.
SILVAN benytter Nilex Service Platform
SILVAN er en landsdækkende byggemarkedskæde, som har 44 butikker og en webshop. SILVAN har eksisteret siden 1968 og har omkring 1.300 ansatte.
Lars Christensen, Head of IT, fortalte at grunden til, at de valgte Infrasoft var ”fast track” implementering, som gjorde de kunne komme hurtigt i drift med systemet. Ifølge Lars var Infrasoft også økonomisk attraktiv sammenlignet med de andre løsninger, og Pernille tilføjede, at de mente Infrasoft kunne løfte den opgave, som SILVAN stod med, og understøtte den måde, som de arbejder på i deres support.
SILVANs nye Service Management system gik live i juni 2019.
Nilex Service Platform (NSP)
Nilex er en moderne software platform, som er intuitiv at anvende, scalerbar og nem at tilpasse til din forretnings behov. Vi leverer et standardsystem, som ligger helt i front hvad angår teknologi, integrationsmuligheder og smarte funktioner.